Eat, Move & Smile

Forró vasalót az izmoknak!

2016. június 03. 15:14 - Eat, Move and Smile

By SZR

Kezdem úgy érezni magam Hot Iron edzésen, mint amikor bemegyek az órák óta üres boltba, bevetem magam a fogasok közé, és amikor párás tekintettel felpillantok a pompás darabok közül, csak azt látom, hogy szépen lassan beszállingóztak az emberek és megtelt az üzlet. Feltételezem, ez a fajta érdeklődés nem a személyes varázsomnak köszönhető, viszont erősen gyanús, hogy a pozitív vonzás már az edzőteremben is működik.

Lassan másfél éve, hogy próba-üzemmódban teszteltem az első Hot Iron órát. Nem tudtam róla csak annyit, hogy súlyzós edzés. Karácsony volt, én meg kellően feltankoltam Anyám szilvalekvárral töltött hókiflijéből. Éreztem, hogy az ünnepek alatt nem fogom bírni a folyamatos zabálást 24 órában, így beletettem mindent a mérleg acéllal bevont serpenyőibe, és adok-kapok elven úgy döntöttem, jöjjön, aminek jönnie kell, betermelem az összes süteményt, cserébe hajlandó vagyok pár órát mozogni naponta. Síelni nem mentem, Oxyba volt bérletem, ráértem.

Mindig is utáltam kerültem a csoportos órákat, de a hókifli és a zserbó iránti vonzódásom ezt felülírta, úgyhogy befogtam a szám, és csináltam, amit mondtak. Pontosítok: be nem fogtam, csak nagyon nem nyitottam ki. Kiválasztottam a létező legkisebb súlyt – 2*1,25 kilós „csörgő”-, miközben magamban dörmögtem, hogy nekem ez bőven elég, Karácsony van, miért nincs szabadfoglalkozás, amúgy meg önmagában a rúd is megteszi súly nélkül, fáj a derekam, mi ez a zene és egyáltalán. Andris Anita – az edző – azzal a vidám képével mosolyogva rám nézett és csak annyit mondott: „Első óra? Na tegyünk fel még súlyt!”

Alkatomat tekintve nem vagyok egy cérnametélt. Inkább egy erős canelloni, amiből egyszer – az életmódváltós Projektnek köszönhetően – egy szép napon talán penne lesz. A fejemben mindig az a kép élt, hogy ha nagydarab vagyok és rágyúrok, még nagyobb leszek. Persze ezt is felhoztam a súlyfelpakolás ellenérveként, de Ani hamar levert, mint vak a poharat, és azt mondta, ha rendszeresen és jó súlyokkal edzem, nem lesz belőlem német válogatott úszónő.

Megszerettem ezt a vasalós edzést, nem tehetek róla. Szeretek oda járni. Jó a hangulat, a kajával kombinálva pedig parádés az eredmény. A Hot Ironnak 3 fajtájából (1-es, 2-es és Cross) most éppen újra az 1-est toljuk. Ez az alap, bár a többi sem bonyolult. Egy zeneszám, egyféle feladat, és az edzés végére az összes izomcsoport megmozgatásra kerül szisztematikusan, szépen egymást követve. Tök egyszerű. Mindegyik Hot Iron programot 8-12 héten keresztül csináljuk, és bár egymásra épülnek, bármikor be lehet csatlakozni, vagy át lehet váltani egyikről a másikra. Olyan ez, mint egy folytatásos teleregény, csak ahogy az ember szokik hozzá a súlyokhoz, úgy durvul a sztori is.

Kukkantsunk be, mi is történik valójában egy ilyen szeánszon, bár nem szeretnék Aninak ennél nagyobb reklámot csinálni, mert most, hogy az Oxyban megválasztották a hónap edzőjének (#büttevagyok), már így is alig férünk be a Fáy utcába. Nem lesz edzőm, nem lesz mosoly... :)

Szigorúan bemelegítéssel kezdünk, aki elkésett, mehet is szaunázni, vagy isteni proteines sütit enni a büfébe (tiramisu a top), mert bemelegítés nélkül nem edzünk, súlyzósat meg főleg nem.

Na vállkör hátra, aztán nézzük ezt a Hot Iron 1-et!

1.) Felhúzás-evezés

Igen, ennek ilyen az állása. :D A legegyszerűbben úgy lehet elmagyarázni a pozíciót, mintha alád tolnának egy széket, sarkadat meg belenyomod a talajba. Így dolgozik a hátsó comb, a fenék és a hátizom, levéve a terhet a derékról és a térdekről. Hihetetlen, de tényleg működik.

2.) Kitörés

Egyik láb, másik láb, térd nem megy a boka elé, a hátul lévővel meg szinte le kéne térdelni. A zene jó lassú, 3 kör, 7-7 ismétléssel, az összesen 42 darab kitörés. Andrissal izzadunk, mint a ló. Ketten vannak Andrisok. Az egyik a csapattársam, a másik meg az edző. :)

3.) Guggolás

A kerek popó titka! Fiúk és lányok! Reméljük, mindjárt itt a bikini-szezon! Széles és szűk guggolás, közte kicsi pihi, térd szintén marad boka felett, nem mozog! Egyenes hát, mellkas büszkén nyit, tompor befeszít, aztán mehet az „Up & Down”!

4.) Bicepsz

Ennél a gyakorlatnál még a fényviszonyok is megváltoznak. Szó se róla, baromi látványos az eredmény, de ha kevés súllyal csinálom semmi, ha meg egy kicsit rápakolok, igencsak össze kell szorítanom a hatvannégy fogamat. Az edzőmre rá sem merek nézni, persze, hogy dünnyögve pakolok felfelé. Ha nem teszem, képes menet közben odaállni mellém és pótolni a hiányosságom. Van, akinek semmi se szent!

5.) Tricepsz – homlokra engedés

A bicepsz után bedurrant karral elég szadista a feladat, de legalább kényelmesen lehet közben feküdni. J A Hot Iron tudósok egy vagány rock számot válogattak ehhez a részhez, én itt szoktam az eperlekváros zabpalacsintára gondolni.

6.) Mellkas – a mumus

Igen, én is azt hittem, de nem, nem ettől fognak eltűnni a „Lányok”. Harcoltam, vívtam, hadakoztam: Én mellre nem gyúrok, nem adom bontóba a lökhárítóimat! Aztán a saját tapasztalat azt mutatta, hogy a mellgyakorlat megerősítette az izmokat és tartást adott a melleknek, és be kellett ismerni, hogy a méretcsökkenés az étrendváltozás következménye volt, nem pedig a mozgásé. Már nincs olyan mértékű szénhidrát-, és zsírbevitel mint korábban, így a melltartót is kisebbre kellett cserélni. A szivacsot meg nagyobbra… Hát, ez kemény kompromisszum lehet, viszont én már annyit voltam kövér kislány nagy mellekkel, hogy különösebben nem roggyantott meg a változás. Mellbedobás helyett majd mosolygok. :)

7.) Lapockazárás – Oldalemelés – Padtámasz

Egy zeneszám – három gyakorlat egymás után. Hozzá lehet szokni. A lapockazárás nekem pihenés, általában kicsi súllyal csináljuk, homlok a matracon. Padtámasznál és oldalemelésnél ha mindent feszítesz – feneket főleg -, akkor sokkal könnyebben meg lehet csinálni, és hamar leolvad az oldalszalonna, alakul a hasizom.

8.) Hasizom („Pasizom” :))

Lehet tárcsával, vagy anélkül. Én a nehezített verziót gyűröm, így magamhoz kapok egy zöld súlyt, de ha nem megy, nem kell erőltetni. Úgyis duplázunk. :)

+1.) Bónusz-track

30-40 perc kardió a súlyzós edzés után. Bármi. Séta hegymenetben, ellipszis trainer, futás, evezés, És hogy miért nem előtte? Mert egyrészt a súlyzós edzés során a szervezet a szénhidrát raktárból szedi az energiát, így ha ezután kardiózol, hamarabb fog már zsírt felhasználni energiaként. Baromi megható, hogy egy éven keresztül csináltam mindent össze-vissza, így strukturálatlanul folytak el az izzadságcseppek, fejlődés meg zéró.

Másrészt pedig a súlyzós edzésnek van egy igen meggyőző tulajdonsága: az utólagos zsírégető hatás! Nem, egy hét után már biztosan nem éget, de 24 órán belül mindenképp. Tehát ha a Hot Iron után rádobunk még 
egy kis kardiót, és odafigyelünk az evészetre is, lekerülhet a bébiháj! :) Jihhháááá!

 

 

Forrás: Fotó/Pinterest & SZR

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmovesmile.blog.hu/api/trackback/id/tr758775924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása