Eat, Move & Smile

Like a Stretchingnek!

2016. április 26. 19:10 - Eat, Move and Smile

By SZR

Éjszaka van, békésen alszom. Álmomban a napágyon pihegve boldogan kortyolgatom a jól megérdemelt szódavizet. Élvezem a tengert, a kék eget, hallgatom a csendet, miközben elégedetten vizsgálom az ötperces rapid lakkozásom eredményét a lábujjaimon. Fordulok, hogy megfelelő D-vitamin juthasson bébifóka testem minden egyes részébe, majd megtörve az idillt, egyszer csak vinnyogva sikítok fel a vádlimba hasító izomgörcstől. Rohadt egy érzés. Hogy nyaraljon így az ember álmában?

 

sunbath_blog.jpg

 

Azonnal felébrednék, de a fájdalom lent tart. Kölyökkutya koromban ilyenkor Anya jött, futott, szaladt, húzta a lábamat mint az őrült, feszítette, már azt sem tudtam, melyiktől visítok és ömlik a könnyem. Közel a negyvenhez sincs ez másképp, a különbség annyi, hogy magamnak kell megoldani az éjszakai lábtréninget, Éccsanya után szabadon. Aztán meg hogy húsz vagy negyven teljesen mindegy, másnap így is–úgy is alig tudok lábra állni. Ismerős a sztori?

 stretching_blog_2.jpg

 

Az aktív sport egyik legutálatosabb élménye. Legutóbb képtelen voltam bedugni a lábamat a papucsba. Edzés után álltam az öltözőben törölközőbe csavarva, és nem tudtam felvenni a papucsomat. Ahogy a lábfejemmel irányba vettem a flip-flop pántját, mire odaért a nagylábujjam, berándult a talpam. Láb visszahúz, talp két kézzel visszafeszít és indul újra a menet. 20 percen keresztül szórakoztattam magam, majd meguntam és mennem is kellett meg kellően fáztam is, így a két lábujjammal felülről ráfogtam a papucs pántjára, és magam után vonszolva klaffogva befáradtam a zuhanyzóba.

Az ilyen és ehhez hasonló pazar élmények elkerülésére szerencsére két egyszerű megoldás is van: a magnézium megfelelő pótlása, valamint a mozgás. Akik értenek hozzá azt mondják, hogy a magnéziumban gazdag ételek (teljes kiörlésű gabonák, magvak, gyümöcs, zöldség) biztosítják azt a mennyiséget, ami az izmok megfelelő működéséhez szükségesek, és megelőzi az izomgörcsök kialakulását. Szeretek biztosra menni, és miután az étrendem zöldség és gyümölcs tekintetében kezd teljessé válni, a folyadékpótlás változatossága miatt kiegészítésként beiktattam a magnézium pezsgőtablettát. Az edzések végén míg készülődöm (nem rövid idő) lelökök fél liternyi magnéziumos vizet, és fityiszt mutatok a görcsöknek.

 

magnezium.jpg

 

A másik bombasztikus megoldás a problémára a nyújtós edzés. Hivatalos neve: Stretching. Kimondom a nevet, senkiben meg nem mozdul a világon semmi. Valójában én sem éreztem mérhetetlen zsizsgést a vérereimben, mikor megláttam az órarendben, és mint életem számos meghatározó eseményére, erre sem tudok magyarázatot adni, hogyan kerültem oda. Ezt nekem meg kell bocsájtani. Valami olyasmi lehetett, hogy akkor már jártam súlyzós edzésekre, be voltak állva az izmaim, mint a cövek (mégsem látszott semmi, a szerk.megj.) és azon a napon talán csak délelőtt volt alkalmam tornázni, időben pedig ez az edzés volt a legmegfelelőbb. Legyen mondjuk ez a megfejtés.

Az óra arról szól, hogy matrac elő, cipő-zokni le. Nyugtató zene „ON”, és az edző kifejezett utasítására mindenki csak annyit csinál, amennyit bír. Semmi stressz! Ha sok a mozdulat, ha elfáradt az izom, vagy ha nagyon húzódik, akkor békén kell hagyni! Lassú, fokozatos mozgások és az izmok azon pontig történő nyújtása, amíg éppen hogy nem fáj. Na ott tartsd meg, próbálj ellazulni (!), és utána nyújtsd tovább egy picit. Egy óra alatt a test minden része átmozgatásra kerül, a végeredmény pedig már akkor centikben mérhető. Basszus, UJJONGANAK az izmaim! Azt nem tudom, hogy könnyű-e vagy nehéz, nyilván alkattól, kedvtől, fáradtságtól, egyéb mentális tényezőktől is függ. Ami engem illet, elég kötött vagyok izomilag, a derekam is fáj, a táskámért is alig bírok lehajolni, és porszívózás után egy óra parkettán fekvés az egész családnak kötelezően előírt. Viszont mind az azonnali-, mind pedig a hosszútávú jótékony hatása miatt lepaktáltam a stretchinggel, és egy héten egyszer – amennyiben tehetem -, mindenképpen igyekszem részt venni. Az óra kortól és nemtől függetlenül látogatható, és szerencsére senki nem várja el tőlünk a Jean-Claude-féle spárgát.

 

stretching_blog_3.jpg

 

Forrás: Fotó/Pinterest & SZR – Oxygen Wellness Fay

 

Van kedved velem tartani? Nyomj egy LIKE-ot, és kövess a közösségi médiában! :)

FACEBOOK:  https://www.facebook.com/Eat-Move-Smile-495401513979722/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/eat_move_smile/

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eatmovesmile.blog.hu/api/trackback/id/tr998665626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása